wtorek, 20 sierpnia 2013

Leczo


Zima zapowiada się długa, a zimą lubimy smaki lata, więc ja postanowiłam zrobić leczo, pozbierałam w ogródku pomidory, paprykę, cebulę cukinię i wzięłam sie do roboty, aaa zapomniałam odwiedziłam sklep i zakupiłam kiełbasę i czosnek :)

Oto moje warzywa:





  Składniki:
5-6 cebul, około 1 kg kiełbasy zwyczajnej, 5-6 papryk kolorowych, ok 2 kg pomidorów, spora cukinia (1,5 kg) sól, pieprz, czosnek, papryka słodka i ostra.



 A zaczynam tak:
 Kroję cebulę w piórka i podsmażam na oliwie, kiełbasę kroję w plasterki i dorzucam do garnka, następnie paprykę kroję w kostkę i ona też ląduje  w garnuszku. W międzyczasie parzę i obieram pomidory, po czym kroję je w kostkę i dorzucam do reszty, no i przychodzi teraz kolej na cukinię którą obieram, usuwam pestki, kroję w kostkę taką 1,5 na 1,5 cm i też wrzucam do gara. Wszystko doprawiam solą pieprzem papryką słodką i ostrą no i oczywiście czosnkiem :) 
Leczo musi być pikantne, gęste, podawane z dobrym pieczywem :D



1 komentarz: